Hva er uønsket hårvekst?

Det er store individuelle forskjeller i hva som regnes som uønsket hårvekst, men trenden i samfunnet i dag er at kvinner skal ha minst mulig hårvekst på hele kroppen. Menn ønsker også ofte å bla fjerne hår på bryst og rygg. Tidligere ble hår på rygg og bryst sett på som å være mandig, men nå har trendene snudd til at dette ikke er spesielt sexy i manges øyne.

Mange oppfatter uønsket vekst av hår som et stort problem i dag. Uønsket hårvekst kan ha mange ulike årsaker, arvelige, hormonelle eller medikamentelle. Uønsket hårvekst i ansikt og hals er et stort problem for mange kvinner og kan bli psykisk belastende og sosialt hemmende.

blodkar

Behandlingsmetoder for uønsket hårvekst

Det finnes ulike metoder for hårfjerning i dag og det mest vanlige er barbering, napping og voksing, men alle disse metodene kommer hårene raskt tilbake. Hvis man ønsker mer varig eller permanent hårfjerning må man foreta en lysbehandling i form av enten IPL, elektrolyse men aller helst en laser behandling. IPL(intenst pulset lys) har vist seg å ikke ha tilstrekkelig dokumentert permanent effekt. Elektrolyse er en langvarig prosess for ansiktshår i tillegg til at den er smertefull og den kan ikke brukes for større områder for hårfjerning. Alexandrite laserbehandling for langvarig til permanent hårfjernings resultat er derfor den mest effektive og dokumenterte av alle metoder.

Vi tilbyr både hårfjerning med IPL , diodelaser og alexandrite laser, men nærmest 100% av kundene velger alexandrite laser for best resultat og minst smerter. Alexandrite laseren vi har fra Deka laser Motus Ax er tilnærmet smertefri og er den laseren på markedet i dag som regnes som den med best effekt og med minst smerter pga moveo teknologi.

Les mer om hårfjerning med laser her.